tündérkéim szétszórattak..
néhányukról tudok, többségükről nem sokat.
fullproblémás, nagymamanevelt kisfiam az új iskolában kiverekedte (szó szerint) magának a botrányhős szerepkört. további sorsa kiszámítható.
2 kislány (az egyik igyekvő, bár nem kimondottan osztályelső, a másik eszes, szorgalmas) megtalálta a helyét. beilleszkedtek, elfogadták őket.
félévkor eltávozó kisfiú: a következő tanévet már úgy kezdte, felajánlották neki, tán mehetne máshová. nem tolerálják izgő-mozgó voltát, a sorból kilógó személyét. pedig okos, igyekvő. volt, eddig, de most már nem akar semmit. főként iskolába menni nem.
félévkor távozó tündéri kislányom:felekezeti iskolába ment, és teljesen kifordult önmagából. gyűlölködés, egymás elleni harc dívik arrafelé, és őt is formálja. (nem én mondom, édesapa kesereg kétségbeesve.)
cigány, meglehetősen sok elmaradással bíró kislány:olyan elit iskolába, osztályba került, ahol befogadták, és húzza maga után a többi. szeret ott lenni, igyekszik, az ő története sikertörténet.
tanulság? minden, - majdnem minden - a pedagóguson múlik. nem az iskola, a tanító nevel.
egy évre megkapott osztályom is szerterepült. sorsuk kiszámítható, és eddig bejött a papírforma.