10. kislány, kedves, bár nagyszájú, készül a neki szánt szerepre. marad.
11. fiú, körzetes. édesanya már a beiratásnál hezitált, (sok a cigány), de végül idejöttek. nem biztos, hogy így jártunk jobban. az öccsét már nem is ide íratta, hanem az utóbb anyaintézménnyé lett másik iskolába. és vitt magával másokat is. engem utolsó percig azzal "etetett", a gyerekre van bízva, hova akar járni. beszélt össze-vissza, dicsért, meg szidta az iskolát, agitált, bűnbánatot tartott, végül döntött. a szemembe nem mondta még a tanévzárón sem, csak bőgött, és nézett rám a kipirosodott szemével. nem adtam felmentést neki: -ez a te döntésed volt, ne sírj. - nem egészen. -de igen. mindig az anya dönt.
egyébként nagyon problémás a kisfiú, agyonnevelt, körberendszabályozott, ott tör ki, ahol csak lehet. okos, de nagyfokú tolerancia kell hozzá. majd az új iskolájában. (édesanya beszélget napközis párommal: ha nem tetszik neki, majd visszahozza.
ha lesz hova. ezt eljátszotta az elsőssel is, miután megtörtént a beiratkozás, és kiderült, nem indíthatunk jövőre első osztályt, jött sírva-ríva, hogy tulajdonképpen ő ide akarta beiratni, de...) megy.
12.fiú, teljesen iskolaéretlen. ráadásul otthonról is keveset hozott. (ők a virágcsere-bere) kisfejlesztőbe javasolt, meggyőződésem, ott is nehezen haladt volna. a képvizsg. még nem tudta behívni. harmatgyenge, indulatvezérelt, full-problémás. marad. (ha lett volna elsőnk, újrajavasoltam volna, így, az utaztatás miatt inkább jövőre körkörös letámadásban részesítjük. van remény.)
13.fiú, évismétlő. magatartás-problémás, de nagyon jóravaló szülőkkel megáldva. a bátyját tanítottam, a szülők vakon bíznak bennem. marad.
14. kislány, jó pár testvére járt már ide. a szülők mindenben támogatnak, a kislány nem igazán motivált. marad.
15.fiú, körzeten kívüli. édesanya magas céről indított, mára a tenyeremből eszik. kisfiú nem nagy lúmen, de otthon el van kapva rendesen. megyek-maradok édesanya őt is bujtogatta egész évben, eleinte hajlott is rá, aztán a sarkára állt. sőt. helyretette édesanyát. marad.